vrijdag 22 augustus 2014

Job "weld" done

Zat ik laatst nog te klagen dat het me allemaal veel te traag ging, nu zit de vaart er opeens lekker in! De afgelopen weken zijn we bezig geweest met roest verwijderen en lassen. Vooral in het begin heb ik een paar keer flink de handen uit de mouwen kunnen steken. Na het strippen van het interieur, mocht ik me namelijk storten op het verwijderen van de oppervlakkige roestplekken. Ik kreeg een blauwe schuurschijf in m'n handen gedrukt en na een paar minuten klungelen begon ik aardig door te krijgen hoe het werkte. Als een ware vakvrouw ging ik de roest te lijf en op sommige momenten vlogen de verrotte stukken me letterlijk om m'n oren!




Mijn grootste uitdaging was het roestvrij maken van het imperiaal. Dat ding was compleet verroest, maar we willen hem straks graag weer terug op de camper plaatsen. De bedoeling is om een soort constructie te maken, waarbij we buizen uit de zijkant van het imperiaal kunnen schuiven, zodat we er een hangmat aan op kunnen hangen. Terwijl ik mezelf al helemaal in bikini in de hangmat zag liggen, begon ik vol goede moed en enthousiasme aan mijn mini project. Ik ben letterlijk uren bezig geweest met het spijltje voor spijltje schuren, ontvetten en daarna ontroesten met Fertan. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik ontzettend blij was toen we voor de laatste keer het imperiaal checkten en we echt geen vergeten plekjes meer konden vinden...




Maar wat ik heb gedaan valt in het niet bij het werk wat vriendlief de afgelopen weken heeft verzet. Terwijl ik de oppervlakkige en kleine roestplekjes aanpakte, is hij aan de slag gegaan met de totaal doorgerotte stukken. Van sommige plekken wisten we al dat ze erg slecht waren en mijn vriend zag dat wel als een mooie uitdaging. Maar zoals altijd met dit soort projecten, stuit je ook op verborgen verrassingen.... Wat een klein roestplekje lijkt, kan soms het topje van de ijsberg zijn. Regelmatig moest hij een veel groter stuk wegslijpen dan hij had verwacht en stond hij te puzzelen hoe hij al die gaten het beste dicht kon maken. En ondanks dat mijn vriend geen professionele lasser is, heeft hij het toch allemaal maar mooi voor elkaar gekregen!


Gelukkig kunnen we nu eindelijk zeggen dat een van de grootste klussen op de To Do List is afgerond. Afgelopen week heeft vriendlief de laatste dingen gelast en afgewerkt, dus nu op naar de volgende klus!


Voor de liefhebbers volgt hier nog een overzichtje met foto's. Als je erop klikt kan je de afbeeldingen in het groot bekijken.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten