zaterdag 2 augustus 2014

Moodboarding

Uren ben ik ermee bezig geweest: aan de hand van plaatjes en plattegrondjes bedenken hoe onze camper eruit moet gaan zien. Mijn vriend houdt zich bezig met het "mannenwerk" en ik mag me helemaal uitleven op de binnenkant van de camper. Want, zei hij heel lief, tot nu toe had ik nog nooit iets in of om huis gedaan wat hij niet mooi vond. Hij heeft er het volste vertrouwen in dat ik van onze camper, een prachtig huisje op wielen weet te maken. *Slik* Ik dacht dat we urenlange discussies zouden hebben over kleuren, stoffen, accessoires en andere (on)praktische dingen, maar opeens ben ik hoofdverantwoordelijk geworden voor ons woongenot on the road!

Naja, dat is misschien een beetje overdreven. Zonder al het werk van vriendlief komt de camper niet eens van zijn plek en als hij al van zijn plek zou komen, zou het alles behalve comfortabel zijn. Eigenlijk ben ik er dus meer voor de finishing touch en dat is wat mij betreft ook gelijk het allerleukste werk van dit hele project!

Al voor we de camper kochten had ik 3 thema's in mijn hoofd zitten: 
  • Knus retro: veel kussens en ongeveer dezelfde kleuren als in het huidige interieur
  • 50's Vintage: een zwart/wit geblokte vloer, opvallende kleuren en stoere accessoires
  • Beach/Surf: frisse kleuren en een relaxte vibe, voor een instant vakantiegevoel
Ondanks dat we de stijl erg leuk vinden, viel 50's Vintage al snel af. De camper is aan de binnenkant helemaal afgetimmerd met hout en dat was een van de dingen waardoor ik voor deze J7 was gevallen. Toen ik de camper voor het eerst binnenstapte voelde het heel vertrouwd en huiselijk, en ik wil natuurlijk proberen om dat vast te houden.

Retro en Beach bleven dus over en ondanks dat ik verantwoordelijk ben voor het interieur, wil ik mijn vriend wel betrekken bij de grote keuzes. Ergens had ik gehoopt dat hij een duidelijke voorkeur had, maar beide thema's vonden we super leuk, dus wat moest ik in hemelsnaam kiezen?! De oplossing: Pinterest, het walhalla der inspiratie en de perfecte plek om de mooiste plaatjes te vinden voor een moodboard!

Retro



Beach



In eerste instantie had ik niet het idee dat het makkelijker werd met die moodboards voor m'n neus, in plaats van dat er dingen afvielen, kreeg ik alleen maar meer ideeën. Gelukkig gaf het praktische deel van mijn brein even een vette Bitch Slap aan mijn op hol geslagen creatieve brein. Onze camper is vrij krap, vooral voor 2 van die lange Hollanders. Als ik Knus Retro zou kiezen, zou de camper alleen maar krapper lijken met al die donkere kleuren. En opeens zag ik het helemaal voor me: lichte kleuren, vrolijke kleuraccenten, een vleugje 70's, dunne wapperende gordijnen... "Schatje, heb je toevallig zin om naar spullen voor de camper te gaan kijken...?"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten