dinsdag 5 augustus 2014

Hidden Treasures

Bij het opruimen en strippen van zo'n oude camper kom je nog wel eens wat tegen. Soms zijn het onplezierige verrassingen, zoals spinnennesten in de plooien van je gordijntjes. Soms zijn het dikke rattenkeutels, verstopt achter het deurtje van een keukenkastje. Maar soms word je verrast door kleine geinige dingetjes, die me in dit geval weer even mee terug de tijd in namen:




Een oud pakje Sportlife uit de jaren 80, weggemoffeld onder een poot van de bank. Dit is trouwens niet het pakje dat wij vonden (die van ons was leeg en verkreukelt), maar dit is wel exact dezelfde verpakking.




Is hij niet prachtig, deze super fashionable roze ring? Ik weet niet eens meer waar deze "hidden treasure" vandaan kwam. Vroeger kreeg ik dit soort ringetjes met gemak om mijn ringvinger, nu krijg ik hem nog net om mijn pink!




Alles voor een frisse adem! En wie wil er nou niet zo'n oude (ongebruikte??) tandenborstel hebben? Als ik zo naar het design kijk en dit match met de gevonden ring en het pakje Sportlife, denk ik dat deze ook uit de 80's komt. Inmiddels doet hij dienst als roerstaafje voor de menie!




En tot slot, je had hem waarschijnlijk al eerder in dit bericht gespot, een mysterieuze sleutel. Kijk, van dit soort items word ik dus echt enthousiast! Dit zijn de dingen die je wilt vinden (naja, een dik pak geld was ook wel leuk geweest natuurlijk, haha). Zowel de sleutel als de tandenborstel vond ik in het kastje boven het aanrecht. Ze lagen helemaal vooraan, tegen een opstaand randje aan, waardoor je ze niet kon zien. Pas toen ik het smerige plakfolie los ging peuteren, kwamen deze "schatten" geheel onverwacht tevoorschijn gerold.

Deze nieuwe vondst moest ik natuurlijk even aan m'n vriend laten zien, want ook hij is dol op oude tandenborstels... Uuuh sleutels! En wat bleek? Hij zocht deze sleutel al een tijdje, dacht eigenlijk al dat hij niet bij de camper zat. Deze oude sleutel hebben we namelijk nodig om de motorklep te openen! Geen overbodige luxe dat we die dus weer terug hebben gevonden.

Inmiddels heb ik alle hoeken en gaten van de camper zo'n beetje wel bekeken en ik verwacht dan ook geen verborgen schatten meer tegen te komen. Maar je weet het natuurlijk maar nooit....

2 opmerkingen:

  1. Ik ben gek op verborgen schatten.
    Zelfs in hotelkamers kijk ik achter schilderijen ... Je weet nooit!!!
    :')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, leuk is dat he! Al moet ik zeggen, ik heb nog nooit achter een schilderij op een hotelkamer gekeken, moet ik misschien ook maar eens gaan doen, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen